Van Auckland naar Hoofddorp

2 april 2024 - Hoofddorp, Nederland

Na het inchecken en de veiligheidscontrole zijn we precies op tijd bij de gate om aan boord van het vliegtuig te gaan. We mochten/moesten als eerste het vliegtuig in. Het is al donker als we vertrekken en de hele vlucht zullen we in het donker vliegen. De vlucht duurt ruim 17 uur. Eerst krijgen we nog een maaltijd. Hierna gaan we naar de lounge achterin het vliegtuig, om te vieren dat Cock deze dag 25 jaar in dienst is bij zijn werkgever. We drinken een heerlijk glas champagne. Als we terug zijn bij onze stoelen gaan we slapen. We slapen redelijk goed.

Ongeveer 2 uur voordat wij in Dubai aankomen krijgen we een ontbijt geserveerd. Eenmaal aangekomen in Dubai hebben we een overstap tijd van 3 uur. We hebben hierbij assistentie aangevraagd om ons te begeleiden naar de business lounge en de gate waar het vliegtuig naar Amsterdam staat. Goed dat we hebben gedaan, want we moeten hele stukken lopen en zelfs met een metro naar een andere terminal. Daarnaast gebruiken we tijdens deze hele verplaatsing zeker 5 liften. In één daarvan kunnen in totaal 120 personen.

In de business lounge ontbijten we nog een keer licht. Het blijkt dat we tijdens de vlucht van Dubai naar Amsterdam ook nog een ontbijt krijgen. Daar nemen we alleen maar het fruit van. Rond 12 uur krijgen we nog een heerlijke warme lunch.

Om 13.15 uur landen we op Schiphol op de Zwanenburgbaan tijdens een flinke regenbui (zie video). We kunnen de lange wachtrijen bij de douane grotendeels omzeilen, omdat er een aparte rij is voor rolstoelgebruikers en hun medepassagiers. Als we bij de bagageband aankomen, hebben we binnen een paar minuten onze koffers. De taxichauffeur staat ons in de aankomsthal al op te wachten. Om 14.30 uur zijn we thuis. We zijn nog nooit zo snel vanaf Schiphol thuisgekomen.

We hebben volop genoten van deze droomreis en van de vele reacties op onze reisverhalen.

Reislustige groetjes,

Cock en Marja.

1. Marion Zwart-Doeser:
    2 april 2024
    Wat een heerlijke afsluiting van jullie reis!!! Cock van harte gefeliciteerd met jouw mijlpaal van 25 jaar, en weet dat ik jou enorm waardeer als collega en als mens. In alle jaren heb jii zoveel veerkracht getoond daar maak ik een diepe buiging voor 👏👏 Heel bijzonder dat Henry en ik op jouw feestje mogen zijn 18 april, dan gaan we het goed vieren. Nu even uitrusten beide en tot maandag 8 april.
  2. Cock en Marja van Roon:
    3 april 2024
    Bedankt voor de felicitatie en het compliment m.b.t de veerkracht. Alle reisverhalen een de reacties hierop zijn vanaf volgende week woensdag voor iedereen die internetverbinding heeft te lezen. Wil jij en Henry dat deze reacties worden verwijderd? Reageer maar even via WhatsApp?
  3. Ondine:
    2 april 2024
    Wat leuk, nog dit laatste bericht, dan is de reis helemaal af! En gefeliciteerd met het jubileum! Nu bijkomen en nagenieten! Hartelijke groet!
    (Vanaf een zeer natte en koude camping…)
  4. Cock en Marja van Roon:
    3 april 2024
    Bedankt voor de felicitatie. Hopelijk wordt het snel beter weer op de camping.
  5. Henry Zwart:
    3 april 2024
    Leuk jullie laatste reis verslag van jullie droomreis, het is jullie van harte gegund. Ik vond het een eer via deze weg daarvan te mogen mee genieten. Cock, van harte gefeliciteerd met je jubileum 25 jaar bij je werkgever. Een mijlpaal, waar jij enorm trots op mag zijn. En wij zijn vereerd uitgenodigd te zijn op je feestje ter ere hiervan. Kom thuis lekker bij van jullie reis, we zien en spreken elkaar snel.

Jouw reactie