Naar het hoge noorden

30 maart 2024 - Kaeo, Nieuw-Zeeland

Als we wakker worden is de lucht strak blauw. We zien de rotsen in zee mooi beschenen door de zon.

Na het uitgebreide ontbijt stappen we in de auto voor een lange rit naar het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland bij de vuurtoren van Cape Reinga. Het is een rit van 181 kilometer enkele reis. Vlak voordat we bij Cape Reinga  zijn, lunchen we bij het strand van Tapotupotu Bay. Marja gaat hier nog even pootje baden.

Als we aan komen bij Cape Reinga is het er ontzettend druk. Het lijkt wel de Keukenhof in het Paasweekend. Gelukkig vinden we een parkeerplaats vlakbij het begin van het wandelpad naar de vuurtoren. Het is een wandeling van 800 meter die soms steil naar beneden gaat. Bij de vuurtoren komen de Tasman zee en de Grote oceaan bij elkaar. Dit is duidelijk te zien aan de stroming in het water en het kleurverschil. Op de terugweg naar de parkeerplaats wordt Cock door een Nieuw-Zeelander geholpen om weer boven te komen.

Op de terugweg naar ons vakantiehuis stoppen we nog bij de Te Paki Great Sand Dunes. Dit zijn hele hoge zandduinen waar je met een klein surfboard vanaf kan dalen.

‘s Avonds eten we ons het terras bij een ondergaande zon. Als het helemaal donker is, zien we duidelijk duizenden sterren en de melkweg boven ons verschijnen.

1. Anke:
    30 maart 2024
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt, meegenoten van jullie reisverslagen.
  2. Cock en Marja van Roon:
    31 maart 2024
    Het was een prachtige reis. We hebben de reisverslagen met plezier voor al onze volgers gemaakt.
  3. Marion Zwart-Doeser:
    30 maart 2024
    Dit zijn de mooie herinneringen om zo weer mee te nemen naar huis. Echt een reis om nooit te vergeten!!!
  4. Cock en Marja van Roon:
    31 maart 2024
    We zullen deze reis inderdaad niet snel vergeten.
  5. Geertje:
    30 maart 2024
    Super! Wat een fantastische reis met mooie foto's en verhalen hebben jullie gemaakt. Fijn om op deze manier steeds met jullie mee te mogen genieten. Ik hoop dat de laatste dagen van jullie vakantie ook minstens zo leuk worden en dat
    deze reiservaring voor altijd in jullie geheugen zal blijven bestaan. Een hele mooie herinnering die niemand jullie meer afneemt!
  6. Cock en Marja van Roon:
    31 maart 2024
    Het was inderdaad een fantastische reis waar we nog lang van zullen nagenieten.

Jouw reactie