Van Matakana naar Kaeo

29 maart 2024 - Kaeo, Nieuw-Zeeland

Vandaag vertrekken we naar ons laatste vakantieadres in Keao. We staan vroeg op, want het wordt weer een lange rit. Binnen 1 uur na het opstaan zijn we al onderweg. Zo snel hebben we het nog niet gedaan in deze vakantie.

Zodra we op de snelweg zitten komen we in de file terecht. Goede Vrijdag en 2e paasdag zijn hier officiële vrije dagen, dus de Nieuw-Zeelanders gaan ook op weg voor een lang Paasweekend.

De eerste stop is bij de Wangarei Falls in Whangarei. Deze waterval is 26 meter hoog.

We dachten vandaag nog bij een grote supermarkt inkopen te doen, maar bijna alle winkels zijn dicht. Gelukkig vinden we in Kawakawa nog een buurtwinkel die wel open is. Daar doen dus onze boodschappen. We willen ook wijn kopen, maar dat is helaas niet mogelijk. Op Goede vrijdag en 1e Paasdag mag er geen alcoholhoudende dranken worden verkocht. In deze plaats bekijken ook een bijzonder openbaar toilet wat door de architect en beeldendkunstenaar Hundertwasser is ontworpen en gemaakt. Ineens horen we dichtbij een trein rijden. Deze rijdt dwars door de hoofdstraat terwijl het verkeer ook nog gebruik maakt van de straat.

Als laatste stoppen we in Kerikeri waar we de 27 meter hoge Rainbow Falls bekijken. Vanaf hier is het nog 1 uur rijden naar ons vakantieverblijf in Kaeo. Deze plaats ligt in de regio Bay of Islands en dat zien we ook duidelijk als we langs de kust rijden.

Het laatste stuk naar het vakantiehuisje is allemaal gravelweg (zie ook video). We worden hartelijk welkom geheten door de eigenaresse. Het is een bijzonder vakantieverblijf, omdat het in een heuvel is ingebouwd en een schitterend uitzicht over zee heeft (zie video).  Nadat alle bagage binnen is genieten we eerst een lange tijd van het uitzicht en het geluid van de golfen (zie video). We hebben een privéstrand dat 25 meter onder ons terras ligt. Marja gaat hier naar toe, omdat het alleen via een lange steile trap te bereiken is (zie video).

We gaan nog even weg naar een strand wat voor Cock wel makkelijk te bereiken is.

Na het avondeten genieten we nog van een mooie zonsondergang.

1. Dirk van Driel:
    29 maart 2024
    Jullie hebben precies dezelfde ervaring gehad bij het Hundertwasser toilet als wij hebben gehad. Heel vreemde ervaring als er plots in de hoofdstraat een trein rijdt.
    Fijne mooie laatste plek.
  2. Cock en Marja van Roon:
    29 maart 2024
    Inderdaad een bijzondere ervaring. Grab Cove is een hele mooie plek op te verblijven. We gaan de laatste dagen hier volop genieten.

Jouw reactie