Matakana en omgeving

28 maart 2024 - Warkworth, Nieuw-Zeeland

Het regent als we wakker worden, maar gelukkig wordt het snel weer droog en zonnig. We gaan na het ontbijt terug naar de steiger waar we gisteren ook zijn geweest toen het eb was. We willen nu zien hoe het is bij vloed. Het hoogte verschil is echt enorm.

Hierna gaan we naar het centrum van Matakana. Dit bestaat hoofdzakelijk uit wat oude gebouwen met daarin diverse boutiques en een apotheek waar ze echt van alles verkopen. Ook is er nog een mooi kerkje.

Na de lunch gaan we naar Omaha Beach. Een plaats met een 3 kilometer lang zandstrand en heel veel dure villa’s. We maken hier een wandeling door de duinen en genieten van het uitzicht over de oceaan. Ook staan hier enkele Maori kunstwerken. Vervolgens rijden we via een bochtige weg (zie video) door naar het Täwharanui Regional Park. Hier genieten we ook twee keer van een mooi uitzicht over zee en de mooie kustlijn (zie ook video). In dit park komen veel verschillende vogels voor. Helaas zien we maar 1 soort, de Pükeko.

Terug bij het vakantiehuisje genieten we nog even van de zon. Na het avondeten pakken we onze spullen grotendeels weer in, want morgen vertrekken we naar ons laatste vakantieadres in het hoge noorden. Een rit van 235 kilometer.

1. Ondine:
    28 maart 2024
    Het einde komt in zicht... Wat een fantastische reis en zo leuk om mee te lezen en kijken!
  2. Cock en Marja van Roon:
    28 maart 2024
    Ja, nog 4 dagen en dan vliegen we terug. Het is inderdaad een fantastische reis, waar we lang naar hebben uitgekeken.
  3. Henry Zwart:
    28 maart 2024
    Wat een prachtige foto's weer. Mooie gebouwen en natuur, schitterend. Het eind komt voor.jullie helaas in zicht. Geniet er vooral nog even van, en laat ons nog even mee genieten van jullie geweldige reis.
  4. Cock en Marja van Roon:
    29 maart 2024
    Ook de laatste dagen zullen we volop genieten. We zijn er vandaag al volop mee bezig geweest. Zie ons verslag van vandaag.
  5. Ineke:
    28 maart 2024
    Veel plezier de laatste dagen
  6. Cock en Marja van Roon:
    29 maart 2024
    Dankjewel. We zitten nu op een mooie locatie waar we vanmiddag volop hebben genoten.
  7. Marianne:
    28 maart 2024
    Geniet van de laatste dagen.
    En dan...heeeel lang na genieten.
  8. Cock en Marja van Roon:
    29 maart 2024
    Dat zullen we zeker doen. Vandaag zijn we daar ook al volop mee bezig geweest.
  9. Jolanda Jezeer:
    28 maart 2024
    Geniet nog lekker een paar dagen.
  10. Cock en Marja van Roon:
    29 maart 2024
    Dat gaan we zeker doen. Zie ook het verslag van vandaag.

Jouw reactie