Van Rotorua naar Matakana

27 maart 2024 - Warkworth, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we weer op pad naar de volgende lokatie. Als om 07.00 uur de wekker gaat, is het buiten grijs en regenachtig. Rond 08.15 uur gaan we er vandoor.

Het eerst gedeelte van de reis rijden we nog over de bekende snelwegen. Dus 1 rijbaan voor beide richtingen. Het begint al vrij snel mistig te worden en lange tijd rijden we in de mist. Hierna volgt een periode van soms hevige regenbuien (zie video). Als we in de buurt van de plaats Hamilton komen, krijgt de rijksweg steeds meer rijbanen. Rondom Auckland wordt het steeds drukker op de weg. Soms staan we zelfs in de file. Dat is wel weer even wennen na 5,5 week niet in de file te hebben gestaan.

Het weer wordt steeds beter en zonniger. In Orewa, een badplaats een de Golf van Hauraki genieten we aan het strand van onze lunch. Vervolgens rijden we via de oude snelweg SH1, die vlak langs de kust loopt, naar ons vakantiehuis wat op een klein vakantiepark staat in Matakana. We hebben een ruim 6-persoons huis.

Nadat we alle bagage in het huis hebben maakt Marja nog even gebruik van het verwarmde zwembad op het park. In de loop van de middag maken we nog een korte rit door de omgeving en genieten van het uitzicht op de Matakana River. ‘s Avonds gaat de barbecue weer aan voor een heerlijke maaltijd.

1. Ondine:
    27 maart 2024
    Wat een verschillen in weer en drukte... En prachtige bungalow!
  2. Cock en Marja van Roon:
    27 maart 2024
    Het was op allerlei gebied een afwisselende dag. De bungalow is inderdaad prachtig en nog volledig aangepast ook.
  3. Dirk van Driel:
    27 maart 2024
    Herkenbaar wat jullie schrijven over het veranderende verkeersbeeld. Maar eenmaal Auckland voorbij is het toch weer "normaal"? Schitterende plek trouwens, je kan daar nog een paar vrienden uitnodigen. Ik heb de indruk dat jullie ook goed het getijdenverschil kunnen zien, althans als ik de foto zie waar Marja bij het strand zit.
  4. Cock en Marja van Roon:
    27 maart 2024
    Na Auckland werd het inderdaad eeer rustiger op de weg. Toen we bij het strand waren was het eb. Morgen gaan we kijken hie het is bij vloed.
  5. Henry Zwart:
    28 maart 2024
    Echt bizar dat er zo snel een weersverandering is. Gelukkig is het dan ook meteen weer mooi weer. De wereld ziet er toch beter uit als de zon schijnt.
  6. Cock en Marja van Roon:
    29 maart 2024
    Zeker weten. De weerberichten voor de komende dagen is volop zon.

Jouw reactie