Rotorua dag 2

26 maart 2024 - Hamurana, Nieuw-Zeeland

Vanochtend doen we het eerst rustig aan. Het is grijs en regenachtig.

Als het eenmaal droog is gaan we weer richting Rotorua waar we nog een aantal dingen willen bekijken. Als eerste gaan we naar de wijk Ohinemutu. Dit is een wijk waar nog een aantal Maori’s wonen in hun traditionele woningen. Ook is er een kerk met een interieur wat bijna volledig uit houtsnijwerk bestaat dat door de Maori’s is gemaakt. De kerk heeft ook een bijzonder gegraveerd raam waarin Jezus in Maori kleding is afgebeeld. Doordat direct achter de kerk het Lake Rotorua ligt, lijkt het net als of Jezus over het water loopt.

Hierna gaan we door naar de Goverments Garden. Een tuin voor het het Rotorua Museum. De tuin valt tegen, want het grootste gedeelte is grasveld wat wordt gebruikt voor sporten als cricket, tennis en bowlen. Vlak naast deze tuin is er nog een rozentuin waar we ook nog doorheen lopen.

Na de lunch gaan we door naar het Kauri Park in het centrum van de stad. In dit kleurrijke park zijn weer veel plaatsen waar het warme water uit de grond komt (zie ook video’s). Het gevolg hiervan is dat het ook hier weer stinkt naar rotte eieren.

Inmiddels is het weer helemaal zonnig geworden. We gaan terug naar ons vakantiehuisje en geniete daar verder van de zon. ‘s Avonds eten we sinds lange tijd weer buiten. Op de barbecue maken we met blauwe kaas gevulde champignons klaar en daarna heerlijke zalm.

Jouw reactie