Dunedin en Otago Peninsula deel 2

2 maart 2024 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Dit is de laatste dag in Dunedin en omgeving. Al eerste gaan we naar de steilste straat ter wereld. Het wegdek bestaat uit betonplaten die zijn geborgd in de grond. Asfalteren van de weg was niet mogelijk, omdat als het asfalt zacht zou worden door de hitte het dan naar beneden zou druipen.  Marja loopt nog wel een stukje de weg op, maar met de rolstoel is dit echt niet te doen.

Vervolgens gaan we door naar een uitkijkpunt boven de stad. Vanaf hier heb je een schitterend uitzicht over de stad en de omgeving (zie video). Inmiddels is het half 12 en tijd voor een kopkoffie en wat lekkers erbij.

We laten de stad achter ons en gaan het schiereiland Otaga Peninsula op. We rijden hier over een hoog gelegen kronkelweg.  Hier stoppen we regelmatig om te genieten van het mooie uitzicht op zowel de oceaan als de zeearm die naar Dunedin gaat. Terug rijden we langs de kustlijn en zien hier en daar vrolijk gekleurde bushokjes staan.

We hebben nog voldoende tijd om naar de badplaats St. Clair te gaan. Hier is een mooie wandelpromenade langs de zee. Er wordt hier volop gesurfd (zie video). Aan het einde van de promenade zien we ineens een zeehond. (Zie video) De lifeguards van het strand houden iedereen op afstand, omdat hij soms agressief is.

’‘s Avonds gaan we weer uit eten op het centrale plein van Dunedin. We eten eer een heerlijke gebakken tong.

1. Dirk van Driel:
    2 maart 2024
    Je had natuurlijk ook bovenaan de straat kunnen beginnen en lekker naar beneden scheuren.
    Maar wat steil zeg! San Francisco heeft ook één hele steile straat, maar daar hebben ze blokken schuin neer gezet zodat je moet slalommen.
  2. Cock en Marja van Roon:
    3 maart 2024
    Hoi Dirk, jouw voorstel om van bovenaan de straat naar beneden te gaan was niet mogelijk. We mochten als toerist niet met de auto naar boven. Dus hadden we eerst naar boven moeten lopen en dat was met de rolstoel echt niet te doen.
  3. Marion Zwart-Doeser:
    Agh die zeehond zo lief 🥰🥰 Ziet er weer top uit daar 👌
  4. Henry Zwart:
    2 maart 2024
    Steil weggetje hoor. Maar dat surfen, das toch een ultiem gevoel van vrijheid als je dat zo ziet: echt geweldig. En dan die zeehond, ik hou ervan. Dat wordt thuis inderdaad de foto's uitzoeken, een hele klus.
  5. Marianne:
    Prachtig allemaal weer.
  6. Cock en Marja van Roon:
    3 maart 2024
    Het is een prachtig land. Het is ook bij uitstek een land om een camperreis te maken;-)). Er rijden hier heel veel campers van klein tot heel groot.
  7. Bianca:
    4 maart 2024
    Ziet er super uit allemaal!
  8. Cock en Marja van Roon:
    6 maart 2024
    Bedankt voor het compliment.

Jouw reactie