Van Dunedin naar Benhar

3 maart 2024 - Balclutha, Nieuw-Zeeland

We hebben vandaag weer een verplaatsing. Dit keer is het maar een korte rit van 80 kilometer. We mogen onze bagage al ‘‘s morgens bij de B&B The Fern & Thistle Luxury Accomodation afgeven alhoewel de kamer dan niet niet beschikbaar.

Hierna rijden we door naar kust van de Pacific Ocean bij het plaatsje Kaka Point. We zien daar 2 zeehonden op het strand liggen. Vervolgens rijden we door naar de vuurtoren bij Nugget Point. Vanaf de parkeerplaats is het een wandeling van 900 meter over een grindpad wat heuvel op en af gaat. Halverwege besluiten we dat Cock niet verder gaat, omdat het te steil naar beneden gaat. Marja loopt door naar de vuurtoren. Daar wordt ze aangesproken door 2 Fransmannen die voorstellen om mij toch op te halen en naar het eindpunt te helpen. Daar zeggen we geen nee tegen. Zo komt Cock toch bij de vuurtoren (zie video). De gehele terugweg helpen deze mannen ons om de heuvels veilig op en af te komen. Onderweg stoppen we 2 keer op uit te rusten. Bij de parkeerplaats zijn zowel deze Fransmannen en Cock uitgeput, maar Cock heeft toch de vuurtoren bereikt. We bedanken deze mannen hartelijk voor hun medewerking.

Vervolgens rijden we terug naar de B&B. De B&B is gevestigd en een mooie landhuis uit 1914. Het landhuis heeft nog veel originele elementen en een mooie tuin.

‘s Avonds willen we uiteten bij een restaurant in de omgeving. Op de website staat ze op zondag open zijn, maar bij aankomst hangt er een papiertje op de deur dat ze vandaag eerder zijn gesloten. Gelukkig is de supermarkt nog open. We kopen daar wat eten wat we in de magnetron opwar

Jouw reactie