Van Horopito naar Te Awanga

21 maart 2024 - Te Awanga, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het weer een reisdag. We gaan van het midden van het land weer naar de kust. Het is niet zo’n hele lange rit, slechts 214 kilometer.

De eerste 55 kilometer kunnen we goed doorrijden. De wegen zijn vlak en niet echt bocht. Het is nog het gebied met veel veeteelt. Maar de volgende 140 kilometer gaan over een bergweg met veel bochten, stijgen en weer dalen. Het landschap verandert langzaam van heuvelachtig naar een echt berglandschap. Onderweg stoppen we bij een oude houten brug die in 1925 is gebouwd en tot 1970 is gebruikt. Toen werd deze niet meer veilig geacht voor het steeds zwaarder wordende verkeer. Na ongeveer honderd kilometer te hebben gereden zien we op ineens in de verte weer de vulkaan waar we gisteren naar boven zijn geweest. Van het ene op het andere moment rijden we vanuit het berglandschap naar een open vlakte met een prachtig uitzicht over het lagere geleden land.

In Hasting doen we uitgebreid boodschappen, omdat we de komende dagen in een vakantiehuisje zitten waar we zelf voor eten en drinken moeten zorgen.

Het huisje is zeer mooi en goed voorzien van alle gemakken (zie video). Nadat we de bagage in het huisje hebben gezet maken we nog een korte wandeling langs het strand met uitzicht op een mooi rotskust.
Het is nog heerlijk weer. Op het terras van het huisje genieten nog van heerlijk glas wijn.

1. Ondine:
    21 maart 2024
    Prachtige omgeving! Heerlijk om zo te mogen meegenieten!
  2. Cock en Marja van Roon:
    21 maart 2024
    We genieten inderdaad nog elke dag hier.
  3. Ingrid brus:
    21 maart 2024
    na een tijdje " offline" te zijn geweest nu (op mijn vrije dag :)) even alle foto s en enkele verhalen teruggekeken.
    Wat een avontuur! zulke prachtige foto's en mooie verhalen! Echt een droomreis. En wat heb ik een respect voor jullie dat jullie dit ondernemen ondanks de rolstoel! die smalle paadjes lijken mij best spannend!
    Geniet nog van jullie prachtige avontuur! liefs vd brusjes
  4. Cock en Marja van Roon:
    22 maart 2024
    Het is echt een droomreis waar we jaren naar hebben uitgekeken. Helaas nog maar 1,5 week en dan zit de reis erop. Soms zijn de smalle paadjes inderdaad een uitdaging. Zowel naar boven als naar beneden. We genieten nog elke dag volop. Lees ook het verhaal van vandaag met de titel “Te Awanga en omgeving”.
  5. Henry Zwart:
    21 maart 2024
    Maar 214 kilometer, hier in NL is dat een wereldreis. Mooie natuur en wederom prachtige foto's. Heerlijk genieten daar.
  6. Cock en Marja van Roon:
    21 maart 2024
    De afstanden tussen de plaatsen hier zijn veel groter dan in Nederland. Als je nieuw Zeeland op de kaart van Europa zou leggen dan is het zuidelijkste puntje Gribraltar en het noordelijkste punt je halverwege Noorwegen.
  7. Jolanda Jezeer:
    21 maart 2024
    Mooie foto's. En lekker blijven genieten hoor!
  8. Cock en Marja van Roon:
    Genieten doen we volop.