Tongariro National Park

20 maart 2024 - Horopito, Nieuw-Zeeland

Als we de gordijnen van onze kamer openen zien we dat het helemaal wolkenloos is. We zien nu de gehele top van de vulkaan. Dat is een goed teken, want we gaan vandaag de vulkaan op met een gondelbaan.

Onderweg naar het begin van de gondelbaan komen we langs een oude en mooie spoorbrug. Een stuk verder op staat een bord met een melding van een waterval, de Tawhai Falls. Het wandelpad er naar toe is slechts 800 meter. Helaas blijkt al snel dat een groot gedeelte van de route uit trappen bestaat. Marja gaat wel helemaal naar de waterval.

Via een steile bergweg bereiken we het beginstation van de gondelbaan. Het is er erg rustig en we kunnen direct instappen. De rit naar boven duurt ruim een kwartier. Onderweg genieten we van het mooie uitzicht over de omgeving, maar ook van de bijzondere rotsen die we onder ons zien. Boven aangekomen lunchen we in het restarant. Het restaurant ligt op een hoogte van 2020 meter en is het hoogst gelegen restaurant van Nieuw Zeeland. Tijdens de afdeling met de kabelbaan zien we een helikopter regelmatig spullen naar boven vervoeren.

Eenmaal weer helemaal beneden rijden we door naar Ohakune. Hier maken we een korte wandeling door een regenwoud. Hierna rijden we terug naar de B&B en genieten in het zonnetje nog van het uitzicht op de vulkaan.

Vlak na het schrijven van de bovenstaande tekst kijkt Marja naar buiten en ziet dat de vulkaan mooi wordt belicht door de ondergaande zon (zie laatste foto).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ondine de Hullu:
    20 maart 2024
    Wat een prachtige ervaring en schitterende foto's!
  2. Marianne:
    Super!
  3. Dirk van Driel:
    20 maart 2024
    Jaloersmakend die plaatjes en die strakke blauwe lucht. Genieten! En jullie maken ook plaatjes waar wij helemaal dol op zijn: de regenwouden met de metershoge varens.
  4. Cock:
    22 maart 2024
    De regenwouden hebben we even achtergelaten en zijn nu in de buurt van Napier. Dat is weer een heel ander landschap, maar ook mooi.
  5. Geertje:
    Prachtige foto's!
  6. Cock:
    22 maart 2024
    Dankjewel. Het isoik een prachtig land.
  7. Jolanda Jezeer:
    20 maart 2024
    Wat een enorme hoogte. Prachtig.
  8. Henry Zwart:
    21 maart 2024
    Strak blauw en de foto's blijven prachtig. Mooi dat restaurant zo hoog gelegen met dat uitzicht, daar kun je toch de hele dag blijven zitten om er van te genieten. Heerlijk