Akaroa

23 februari 2024 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Als we opstaan schijnt de zon volop. De weersverwachting is goed. Het gaat vandaag ongeveer 25 graden worden.

We gaan al vroeg op pad naar het schilderachtige plaatsje Akaroa gelegen op het schiereiland Bank Peninsula. Dit rit hier naar toe gaat het laatste stuk over een echte bergweg met veel bocht.  Inmiddels is het wel wat bewolkt geworden.

Het plaatsje staat bekend op de Franse invloeden die nog terug te vinden zijn in de straat namen en de slagerij  het hier nog boucherie. Ook wordt nog dagelijks de Franse vlag gehesen. Deze invloeden komen van de Franse kolonisten die hier in 1840 aan land kwam. Vanaf de pier heb je een schitterend uitzicht op de omliggende bergen (zie video).

De terugreis rijden we het eerste deel over een bergweg die op een kam van een krater loopt. Hierdoor hebben we mooie vergezichten naar beide kanten van deze kam.

(Door wat technische problemen zijn de foto’s niet helemaal optimaal. Hopelijk is dat bij de volgende verhalen wel weer goed. Er zijn ook nog foto’s geplaatst bij het verhaal van gisteren)

IMG_5878

1. Ineke:
    Genieten!
  2. Martine:
    23 februari 2024
    Ziet er goed uit. Lekkere temperatuur en mooie uitzichten.
  3. Ria Meijer-Hilbrands:
    Schitterend!
  4. Marion Zwart-Doeser:
    23 februari 2024
    Prachtig 👍👍En 25 graden zo heerlijk, lekker genieten!
  5. Bertine voor den Dag:
    Mooi hoor! Geniet ervan!
  6. Marianne:
    Prachtige foto's
  7. Marieke:
    26 februari 2024
    Mooie foto's! Ziet er goed uit
  8. Jos W:
    28 februari 2024
    prachtig om even mee te lezen en mooie foto's ;)
  9. Cock en Marja van Roon:
    29 februari 2024
    Even een vraagje. Ben je Jos v.w of Jos B? Wij hebben namelijk 2 keer de voornaam Jos bij de mensen die op de hoogte zijn van deze reislogger.
  10. Jos W:
    29 februari 2024
    jos W in dit geval ;) ik zal hem erbij zetten voortaan haha
  11. Cock en Marja van Roon:
    Prima.