Op weg naar Lake Tekapo

24 februari 2024 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Allereerst willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties bij onze reisverhalen van de afgelopen dagen.

We staan vroeg op, want vandaag verlaten we Christchurch en gaan naar Lake Tekapo. De koffers hadden we grotendeels gisterenavond al ingepakt en konden we dus snel op pad. In de plaatselijke supermarkt hebben wij eerst nog inkopen gedaan voor de lunch onderweg.

De reis gehele reis gaat over verschillende State highways. Dit zijn de snelwegen in Nieuw-Zeeland. Deze bestaan voor het grootste gedeelte uit één rijbaan voor beide richtingen. Sommige bruggen op deze snelwegen zijn zo smal dat er maar één rijbaan beschikbaar is voor beide richtingen. Dus dat betekent even wachten op tegemoetkomend verkeer. Het eerste gedeelte van de reis gaat door het vlakke landbouwgebied rondom Christchurch. Maar al snel komen de bergen in zicht. We volgen de Inlander Senice Road 72 die vlak langs de bergen naar het zuiden gaat. Onderweg stoppen we verschillende keren om van de mooie omgeving te genieten. De eerste stop is bij de Rakaia rivier op het punt waar de rivier uit een smalle canyon in de brede rivierbedekking komt.

Na 260 kilometer te hebben gereden komen we aan bij onze vakantiewoning Dark Sky Villa in Lake Tekapo (zie video). Vanuit de woonkamer hebben we een schitterend uitzicht over het meer en de omliggende bergen.

1. Eline:
    24 februari 2024
    Echt heel leuk om jullie te volgen zo😀
    Fijn verblijf in Lake Tekapo!
  2. Marianne:
    Wat een mooie omgeving
    En super huis
    Geniet ervan
  3. Kvanzelst:
    24 februari 2024
    Wat een prachtige natuur daar zo mooi en groots. Leuk om zo met jullie mee te reizen . Veel plezier verder.
  4. Dirk van Driel:
    24 februari 2024
    Fantastisch land toch? Geen haast, mooie natuur. Prachtig om dit mee te maken
  5. Cock en Marja van Roon:
    Heb je heimwee?
  6. Rob:
    24 februari 2024
    Landschap ziet er top uit en wat een schitterend uitzicht vanuit de vakantiewoning.
  7. Dirk van Driel:
    Ja!!!!!. Tuurlijk
  8. Henry Zwart:
    24 februari 2024
    Wat een onvoorstelbaar prachtig mooi landschap en natuur daar. Jullie vermaken je daar wel.
  9. Martine:
    24 februari 2024
    leuke video en ja wel 2x zelf in spiegelbeeld in beeld Marja. mooi husje. je hoort de wind en ziet de struiken wapperen in de wind. mooie fpto's. lekker genieten van de bergen en mooie uitzichten.
  10. Anke:
    24 februari 2024
    Wat een heerlijk huis, prachtig weer, volop genieten en wij genieten mee.

Jouw reactie