Zonnige zondag bij Lake Tekapo

25 februari 2024 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Als we wakker worden, is de bewolking geheel verdwenen. We doen het rustig aan een genieten eerst van het zonnetje op ons terras. De hoeden die we op hebben is ter bescherming van de zon. De ozonlaag is hier namelijk een stuk dunner dan in de rest van de wereld. En dus is de kans op verbranden zeer groot.

In de loop van de ochtend gaan we naar de sterrenwacht op Mount John. Allereerst om daar te genieten van het mooie uitzicht op het meer Lake Tekapo, maar ook om te kijken of het daar begaanbaar is met de rolstoel. We hebben namelijk voor vanavond laat een excursie daarnaartoe geboekt, om daar met een telescoop de sterren te bekijken. Dit gaat lukken. De weg naar de sterrenwacht is een tolweg. We moeten lang wachten voordat we naar boven mogen, omdat het al druk  boven op de parkeerplaats is. Ze hanteren dan het principe van pas 1 auto naar boven als er 1 auto naar beneden is gekomen. De weg naar boven is 4 kilometer lang en sommige stukken zijn zeer steil. Het lange wachten wordt beloond met een schitterend uitzicht op het meer en de gehele omgeving (zie video). Op de terugweg naar beneden zien we een kleine natuurbrand aan de overkant van het meer. We melden dit bij de plaatselijke brandweer, maar die blijkt al onderweg te zijn. Als we vanaf ons terras naar de brand kijken is deze inmiddels een stuk uitgebreid.

Na de lunch gaan we naar het centrum van het plaatsje Lake Tekapo. Hier maken we een mooie wandeling langs het meer. In de loop van de middag neemt de bewolking toe boven de bergen. Hopelijk wordt het niet al te bewolkt in verband met onze excursie vanavond. Het verhaal over deze excursie volgt morgen.

1. Marion Zwart-Doeser:
    25 februari 2024
    We weten echt niet hoe mooi de wereld is, schitterend de foto's. Hoop dat jullie mooie sterrenhemel hebben gezien!!
  2. Henry Zwart:
    25 februari 2024
    Wat mooi. Ben heel erg benieuwd naar de foto's van de sterrenhemel. Wat is de aarde toch prachtig.
  3. Mirella vdS:
    Hi Marja en Cock,
    Ik ben iets later “ingecheckt” 😜 maar kan niet anders concluderen dan dat dit een geweldige reis is waarbij jullie volop aan het genieten zijn. Heerlijk, het is jullie gegund!
  4. Christa:
    25 februari 2024
    Wat een mooie reis maken jullie!😍
    Heel leuk met de verhalen en het ziet er prachtig uit daar.
    Geniet ervan!
  5. Maureen:
    25 februari 2024
    Mooie omgeving. Zo benieuwd naar de sterrenhemel foto's!
  6. Bianca:
    29 februari 2024
    Mooie plaatjes!
  7. Cock en Marja van Roon:
    1 maart 2024
    Bedankt. De meeste foto’s die je ziet worden gemaakt door Marja.

Jouw reactie