Christchurch

22 februari 2024 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we aan het eind van de ochtend naar Christchurch Gondala gegaan. Dit is een uitkijkpunt op de berg Port Hills. Dit uitkijkpunt is alleen met een gondel te bereiken. Vanaf dit punt heb je een schitterend zicht op Christchurch en de omgeving.  Marja maakt hier nog een kleine wandeling in de omgeving van dit uitkijkpunt. Cock kan deze paden helaas niet bereiken.

Eenmaal terug in Christchurch maken we een stadswandeling door het centrum. Dit is een mix van oude en nieuwe gebouw. In 2010 heeft een enorme aardbeving veel schade toegebracht aan gebouwen in het centrum, waaronder de kathedraal. Ze zijn nu nog bezig met het herstellen van de schade. Naar verwachting is de kathedraal pas eind 2027 helemaal weer hersteld.

Net naast het centrum ligt een mooie botanische tuin. Hier maken we een lange wandeling waarbij we volop genieten van de bijzondere en mooie bomen en planten.

IMG_5862

IMG_5868

IMG_5869

1. Martine:
    23 februari 2024
    jammer Cocktail dat je het laatste stukje niet kon doen, maar er komen vast nog veel momenten die wel haalbaar zijn. Geniet ervan

Jouw reactie