Te Anau naar Cardrona

8 maart 2024 - Cardrona, Nieuw-Zeeland

Het is vandaag weer een reis dag. We gaan van Te Anau naar Cardrona. Als we opstaan is het zonnig weer en dat blijft het de rest van de dag.

Na het ontbijt, dit keer met scrambeld eggs met bacon, pakken we de laatste spullen in en vertrekken om 08.30 uur. De route gaat door een wisselend landschap van grote vlaktes en bergen. Een gedeelte van de route gaat langs Lake Wakatipu. Dit is het langste meer van het Zuidereiland. Heeft een totale lengte van 85 kilometer. We stoppen een aantal keren kort langs het meer om van het uitzicht te genieten (zie video). De eerste grote stop is bij Queenstown, waar me met de gondel naar een uitkijkpunt 450 meter boven de stad gaan. Hier genieten we van het het mooie uitzicht op het meer en de wijde omgeving (zie video).

Vanuit Queenstown rijden we door naar Arrowtown, waar nog één straat is met oude huizen. Hier maken we een korte wandeling door deze straat en drinken daar we wat. Vervolgens rijden we via een bergweg met vele haarspeldbochten en een steile afdeling naar onze B&B Wairoau Homestead in Cardrona. Dit is een mooie B&B met een lange oprijlaan en een prachtige tuin.

Nadat we onze spullen in de kamer hebben gebracht genieten we van het uitzicht vanaf het terras en een heerlijk kopje thee/koffie.

‘s Avonds genieten we met 4 andere gasten van de B&B van het heerlijke  diner wat de eigenaar heeft klaar gemaakt.

1. Marion Zwart-Doeser:
    8 maart 2024
    Zo'n blauwe lucht doet gewoon zeer aan je ogen!! Wat een mooie plaatjes weer, en jullie nemen het er goed van echt super mooi!!! Op naar het volgende avontuur.
  2. Cock en Marja van Roon:
    9 maart 2024
    Vanwege de strakke blauwe lucht is het ook dat we heel regelmatig onze hoeden dragen.
  3. Sandra:
    Wat zullen jullie genieten😍
  4. Cock en Marja van Roon:
    Dat doen we zeker.
  5. Henry Zwart:
    8 maart 2024
    Wat een prachtige foto's/film van de geweldige omgevingen en natuur. Wat genieten is dat. Ook de foto's van het eten zien er goed uit krijg ik trek van. Heerlijk hoor, geniet er maar lekker van.
  6. Cock en Marja van Roon:
    9 maart 2024
    Vanochtend was het ontbijt ook heerlijk. Een hele goede B&B waar we nú verblijven.
  7. Rob:
    8 maart 2024
    Schitterende natuur, en lekker geluk met het mooie weer.
  8. Cock en Marja van Roon:
    9 maart 2024
    De natuur is hier erg mooi. We hebben nu al een paar dagen mooi weer.
  9. Marieke:
    8 maart 2024
    Wat een mooie foto'sen prachtig weer! Geniet van dit mooie avontuur!
  10. Cock en Marja van Roon:
    We genieten volop.