Te Anau

7 maart 2024 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Na het heerlijke uitgebreide ontbijt gaan we op stap. We gaan naar een vogelpark vlakbij Te Anau waar vogelsoorten zijn te zien die alleen in Nieuw-Zeeland voorkomen. Het valt tegen. We zien maar 3 verschillende vogels, waaronder 2 eenden. Binnen een halfuur verlaten we dan ook weer het park.

Als we bij de auto komen begint het te regen. We rijden door naar het plaatsje Manapouri aan het gelijknamige meer in de hoop dat het weer daar beter is. Dit is helaas niet het geval. Hierop besluiten we om naar de garage te gaan om de autoband die gisteren problemen gaf op te halen. De garage heeft geen lek kunnen vinden en de bandenspanning is afgelopen nacht hetzelfde gebleven volgens de medewerker.

Vervolgens doen we nog wat boodschappen voor de volgende dagen. Na de lunch in de B&B begint het steeds harder te regenen en te waaien (zie video). We blijven dan deze middag in de B&B en rusten uit. Cock ziet op een gegeven moment een mooi klein vogeltje in de tuin van de B&B en maakt hier mooie foto van.

Pas aan het einde van de middag wordt het droog, maar het waait altijd nog hard. Toch maken we nog een korte wandeling door de directe omgeving van de B&B en langs het meer (video, geluid aanzetten) en door de mooie woonwijk waarin de B&B staat.

‘s Avonds gaan we in een klein maar gezellig restaurant uiteten.

1. Ria Meijer-Hilbrands:
    7 maart 2024
    Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Jammer dat het weer nu iets minder is.
    Mooie foto’s!
  2. Cock en Marja van Roon:
    8 maart 2024
    Gelukkig is het vandaag goed weer.🌞 en 20 graden.
  3. Marjon:
    7 maart 2024
    Haha komisch hoor in het vogelpark twee eenden 🦆🦆 verder genieten van jullie verhalen en prachtige foto's top !
  4. Cock en Marja van Roon:
    8 maart 2024
    Het was echt een lachertje dat park. We genieten hier elke dag volop.
  5. Martine:
    7 maart 2024
    Zie je in je eigen tuin toch nog een mooie vogel. Jammer van het vogelpark, maar je kan er maar geweest zijn. Veel plezier. Hier in Hoofddorp zonnig weer en droog, 12 graden ofzo. hopelijk snel bij jullie ook meer zon.
  6. Cock en Marja van Roon:
    8 maart 2024
    Vandaag is het hier volop zonnig en 20 graden.
  7. Dirk van Driel:
    7 maart 2024
    Jammer dat er maar 3 soorten vogels zijn, terwijl je er meerdere soorten zou tegen moeten komen. Ook jammer dat het niet altijd mooi weer is. Misschien komt dat omdat jullie in het fjorden gebied zitten. Maar jullie hebben nog vele prachtige weken te gaan en gaan dan ook langzamerhand noordelijker.
  8. Cock en Marja van Roon:
    8 maart 2024
    We zijn nu uit het fjordengebied en hebben vandaag volop zon en 20 graden.

Jouw reactie