Wanaka en omgeving

9 maart 2024 - Cardrona, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt gezamenlijk met een aantal andere gasten van de B&B gaan we de omgeving van Wanaka verkennen. Het is weer een zonnige dag en de weersvoorspellingen zijn goed. Dus dat weer zonnebrand smeren en de hoeden dragen. Bij het Nieuw-Zeelandse KNMI geven ze per dag aan hoe je het beste je kan beschermen tegen de zon. En daar staat ook vaak het advies om een hoed te dragen.

Als eerste gaan we naar het historische plaatsje Cardrona, wat vroeger een plaatsje was waar goud werd gevonden. Nu staan er alleen nog wat oude gebouwen waaronder een hotel dat al sinds 1863 in gebruik is. Het is één van de oudste hotels van Nieuw-Zeeland.

De volgende stop is in de plaats Wanaka gelegen aan het gelijknamige meer. Het is er door een concours hippique erg druk en we moeten dan ook een tijdje zoeken voordat we parkeerplaats hebben gevonden. We maken een lange wandeling langs het meer dat wordt omringd door mooie bergen. In het meer staat de bekendste boom van Nieuw-Zeeland That Wanaka Tree. Deze wilg is 80 jaar oud en heeft altijd al in het water gestaan. Langs het meer staan nog meer oude en grote bomen. Waaronder enkele Sequoia’s.

Na een kopje koffie rijden we door naar het volgende meer. Het Lake Hawea. Helaas is het hier niet mogelijk om langs het meer te lopen. We rijden dus een stuk langs het meer op weg naar een waterval aan de andere kant van het meer. De waterval stelt helaas niet veel voor.

Nadat we boodschappen hebben gedaan in Wanaka voor het avondeten en de komende dagen gaan we terug naar de B&B. Hier genieten we nog even van de zon.

Vlak voordat we naar bed gaan ziet Marja dat het helemaal onbewolkt is. De melkweg is duidelijk te zien. Cock maakt hier nog een paar foto’s van. (Zie toegevoegde foto)

1. Marion Zwart-Doeser:
    9 maart 2024
    Adembenemend zo mooi!!! Echt iets om nooit meer te vergeten 👍👍👍
  2. Henry Zwart:
    9 maart 2024
    Prachtige foto's. En wat een onvoorstelbaar mooie foto van de sterren hemel. Zoiets heb ik helaas nog nooit in het echt gezien, dus die ervaring moet wel heel bijzonder zijn.
  3. Ondine:
    9 maart 2024
    Wat een schitterende foto van de sterrenhemel!
    Verder ook indrukwekkende foto's en verhalen! Fijn om mee te mogen kijken!
    Veel plezier en mooie belevenissen gewenst!
  4. Marianne:
    9 maart 2024
    Geweldig al die sterren. Ook nog nooit zo gezien.
    Wat een bijzondere ervaringen allemaal.

Jouw reactie