Van Benhar naar Te Anau

5 maart 2024 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Ook vandaag begint de dag met regen. Maar als we rond 9.00 uur vertrekken naar Te Anau is het gelukkig droog. Helaas niet voor lang, want regelmatig komen we in een regenbui terecht.

De route loopt van de oostkust van Nieuw-Zeeland naar de westkust. Na ongeveer 3 uur reden zien we de eerste bergen rond Te Anau verschijnen. De toppen hiervan zijn bedenkt met sneeuw die de afgelopen dagen is gevallen. Dit is uitzonderlijk vroeg volgens de eigenaresse van de B&B.

Rond 13.30 uur komen we aan bij de B&B Dunluce in Te Anau. We hebben een mooi kamer met uitzicht op Lake Te Anua en de bergen van het Fjordland National Park. Het meer is het grootste meer van het Zuidereiland en is 60 kilometer lang. Nadat we onze spullen in de kamer hebben gebracht maken we een korte wandeling langs het meer. Hierbij krijgen we helaas een regenbui over ons heen.

‘s Avonds gaan we uiteten in een restaurant met uitzicht op het meer. We hebben heerlijk  gegeten en van het uitzicht genoten.. Na het eten genieten we nog van het uitzicht op de bergen met de ondergaande zon.

1. Ineke:
    5 maart 2024
    Jammer van de regen, maar prachtige foto’s weer !
  2. Marion Zwart-Doeser:
    5 maart 2024
    Prachtig weer de foto's!!! Zelfs een regenboog kunnen vangen op de foto👍👍
  3. Henry Zwart:
    5 maart 2024
    Wederom prachtige foto's, vooral die met de regenboog. Lijkt qua luchten wel op Nederland. Vooral omdat het er ook af en toe regent en het behoorlijk groen er uit ziet. Wat is het voor klimaat daar in NZ? Te vergelijken met NL? En wat voor jaargetijde is het daar nu?
  4. Cock en Marja van Roon:
    6 maart 2024
    Het weer is inderdaad een beetje te vergelijken met Nederland. Hier ook een zeeklimaat met zachte winters en zachte zomers. Alhoewel er grote verschillen zijn in het land. Het land is namelijk lang gerecht. Als je de kaart van NZ over de kaart van Europa zou leggen dan heeft NZ de lengte vanaf halverwege Zweden tot aan het zuiden van Spanje. Op het Noorder eiland is het een stuk warmer dan waar we nu zijn, omdat dit dichter bij de evenaar ligt.
  5. Marianne:
    Mooie foto's
    En ja regen hoort er ook een beetje bij.
    Na regen komt......
    En lekker eten ook zie ik
  6. Geertje:
    5 maart 2024
    Mooi hoor al die verhalen, prachtige foto's en video's. Een hele belevenis. Heerlijk genieten van deze bijzondere verre reis. Door al jullie info geniet ik ook een beetje mee.
  7. Cock en Marja van Roon:
    6 maart 2024
    Fijn dat je door de verhalen, foto’s en video’s ook kan genieten van dit mooie land.

Jouw reactie