Van Franz Josef naar Rapahoe

12 maart 2024 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

We staan bijtijds op, omdat we weer een reisdag hebben. Nog voor het ontbijt zijn alle spullen al in de auto geladen.

Het is nog steeds regenachtig en het eerste gedeelte is het af en toe nevelig. De eerste stop is bij het Lake Ianthe. Hierna rijden we door naar het plaatsje Ross waar we een kop koffie drinken.  Af en toe zijn er wel wat opklaringen. Hopelijk wordt het weer nog beter, want voor vanmiddag hebben we een helikoptervlucht geboekt boven 6 gletsjers. We stop nog een keer bij Lake Mahinapua om daarna een stuk langs de kust tot aan Hokitika te rijden. Daar rijden we een stuk het binnenland in voor een korte wandeling naar de Hokitika Gorge. Dit is een smal gedeelte van de Hokitika rivier waar het water met kracht doorheen stroomt. Helaas kunnen we niet de hele wandeling doen omdat een hangbrug is afgesloten.

Het is inmiddels weer zwaar bewolkt geworden als we naar de helikopterplaats gaan. Daar aangekomen krijgen we te horen dat de vlucht is geannuleerd, omdat de gletsjers helemaal in de wolken zijn gehuld.  Morgen kunnen we het opnieuw proberen.

We rijden door naar het plaatsje Hokitika waar we even doorheen lopen en bij de zee kijken. Hierna rijden we door naar de B&B Breakers Boutique Accommodations in Rapahoe. We hebben hier een mooie kamer met uitzicht op de oceaan.  Marja maakt nog een korte wandeling over het strand, waar ook een waterval op uitkomt. Cock kan helaas niet op het strand komen, maar maakt ondertussen foto’s van de prachtige tuin rondom de B&B

‘s Avonds eten we een heerlijke pizza in onze kamer die is gemaakt door de eigenares van de B&B.

1. Ondine:
    12 maart 2024
    Duimen dat het de nu wel gaat lukken met de helikoptervlucht!!!
  2. Cock en Marja van Roon:
    Dat doen we zeker.
  3. Bertine voor den Dag:
    12 maart 2024
    Wat een mooie creaties van de natuur! Hoge bergen, blauwe meren/wateren, de flora en fauna….jullie maken er een onvergetelijke reis van. Super! Alleen balen van het weer dat de helikopter vlucht niet door kon gaan, morgen beter.
  4. Cock en Marja van Roon:
    13 maart 2024
    De natuur is hier inderdaad schitterend. Ook vandaag ging de vlucht niet door vanwege de bewolking.
  5. Marianne:
    12 maart 2024
    Duimen dat het helikopter avontuur morgen wel doorgaat.
    Lijkt mij heel bijzonder
  6. Cock en Marja van Roon:
    13 maart 2024
    Wij hadden het ook heel bijzonder gevonden, maar ook vandaag is de vlucht geannuleerd, omdat de bergen nog steeds niet zichtbaar waren door de wolken. Jammer voor ons, maar ook voor de vele firma’s die de vluchten aanbieden. Deze hebben al 2 dagen geen inkomsten.
  7. Geertje:
    12 maart 2024
    Hele mooie foto's van de natuur. Jammer dat de helikoptervlucht niet door kon gaan. Duimen dat het morgen wel kan. Have fun!!!
  8. Cock en Marja van Roon:
    13 maart 2024
    Helaas ging vandaag ook de helikoptervlucht niet door.
  9. Jolanda Jezeer:
    12 maart 2024
    Hoi, ik kan jullie weer volgen.
  10. Henry Zwart:
    12 maart 2024
    Hopelijk morgen wel met de helikopter. Lijkt me echt supergaaf.
  11. Cock en Marja van Roon:
    13 maart 2024
    Helaas is de vlucht weer geannuleerd vanwege de bewolking. Morgen gaande naar de andere kant van het Zuidereiland en is het niet meer mogelijk om een vlucht te maken.
  12. Henry Zwart:
    13 maart 2024
    Dat is wel heel erg jammer zeg. Maar goed, het is dan helaas niet anders. Het maakt jullie prachtige avontuurlijke reis er niet minder om.
  13. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    We zijn inmiddels over de teleurstelling heen en gaan op weg naar het volgende avontuur. Dat lees je over een paar dagen wel weer.

Jouw reactie