Rapahoe en omgeving

13 maart 2024 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

Na het gezellige ontbijt met medegasten uit de VS en Duitsland gaan we op stap.

In de regen rijden we naar de Pancake Rocks en Blowho in Punakaki. Dit zijn bijzondere rotsen die lijken op elkaar gestapelde pannenkoeken. Hier en daar zitten er gaten in de rotsen waardoor het zeewater door de golfslag omhoog geperst wordt. Dit geeft een bijzonder mooi effect. Als we naar de rotsen lopen is het inmiddels droog geworden.

Aangezien de helikoptervlucht over de gletsjers gisteren niet doorging krijgen we vandaag een herkansing.  Rond 12.00 uur zouden we worden gebeld daar de piloot of de vlucht van 15.00 uur wel of niet doorgaat. Hij geeft in het telefoongesprek aan dat hij de beslissing hierover uitstelt tot 14.00 uur, omdat het weer in de komende uren beter zou gaan worden. Daar we ongeveer 2 uur rijden van het vliegveld af zijn gaan we alvast die richting op. Als we vlakbij het vliegveld zijn krijgen weer een telefoontje van de piloot. Hij heeft besloten om vandaag geen vluchten meer te doen, omdat er nog steeds bewolking is rond de bergtoppen. Helaas was dit de laatste mogelijkheid voor ons om een helikoptervlucht te maken.

Omdat we vanmorgen op weg naar de Pancake Rocks vanwege de regen onderweg niet zijn gestopt,  besluiten we nogmaals een gedeelte van deze weg te rijden.  Er zijn langs deze weg namelijk een aantal mooie uitkijkpunten op de kustlijn en de rotsen in zee. We stoppen dan ook regelmatig om hiervan te genieten. Hierna rijden we terug naar de B&B en genieten op het terras en in de tuin van het zonnetje en van een heerlijke pie met een salade.

‘s avonds genieten we ook nog van een mooie zonsondergang

1. Rob:
    13 maart 2024
    Wat een grillige kust, prachtig.
    Wel balen dat helikopter vlucht niet door kon gaan.
  2. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    Dat was inderdaad balen, maar we gaan nu op weg naar ons volgend avontuur. Dat lees je binnen een paar dagen hier.
  3. Ineke:
    13 maart 2024
    Wat jammer van de helikopter vlucht maar zo te zien weer een heel mooie dag gehad !
  4. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    Ja. Jammer van de helikoptervlucht, maar voor de rest wel een goede dag gehad.
  5. Kvanzelst:
    13 maart 2024
    Wat een mooie natuur daar en geweldige foto's!! Jullie zijn wel aan het genieten zo te zien.
  6. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    We genieten elke dag volop.
  7. Henry Zwart:
    13 maart 2024
    Prachtige foto van die zonsondergang.
  8. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    Bedankt voor het compliment.
  9. Dirk van Driel:
    13 maart 2024
    Toch een zeer bijzonder natuurverschijnsel die Pancake rocks. Jammer dat jullie de vlucht niet hebben kunnen maken, maar als je wel met dat weer had gevlogen was het waarschijnlijk een teleurstelling geweest.
  10. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    Beter zo dan inderdaad een vlucht die tegenvalt. De Pancake Rocks zien echt schitterend om te zien en ook dat opgestuurde zeewater tussen de rotsen door is spectaculair.
  11. Marieke:
    13 maart 2024
    Mooie kust zeg! Prachtig robuust! Wel jammer dat jullie helikoptervlucht niet door kon gaan
  12. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    Het was daar zeker een mooie kust. We zijn vandaag dwars door het land gereden en zijn na aan de andere kustlijn.
  13. Jolanda Jezeer:
    13 maart 2024
    Wat jammer van de helikoptervlucht. Maar jullie hebben vast wel genoten vandaag.
  14. Cock en Marja van Roon:
    14 maart 2024
    Helaas is het niet anders. We genieten elke dag van de mooie omgeving.

Jouw reactie