Van Rapahoe naar Kaikoura

14 maart 2024 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we weer naar de volgende locatie. Hiervoor moeten dwars door Nieuw-Zeeland rijden van de westkust naar de oostkust. Een rit van 331 kilometer. We staan weer dus vroeg naast ons bed en na een stevig ontbijt met pannenkoeken vertrekken we al om 08.30 uur. Het is nog steeds zwaar bewolkt, maar gelukkig droog.

De eerste stop is bij het historische plaatsje Reefton. Hier drinken we een lekkere bak koffie. Vanaf hier rijden we omhoog naar de Lewis Pass op bijna 1000 meter hoogte. Hier is rondom een klein meertje een wandeling uitgezet. Grote gedeeltes van de wandeling gaan over vlonders boven de moerasachtige grond. Helaas kunnen we met de rolstoel niet de hele wandeling doen en keren dus om. Tot aan deze pas was de omgeving heel groen, maar tijdens de afdeling verandert het landschap langzaam aan weer naar een dore en droge omgeving, zoals aan het begin van onze reis. Ook het weer veranderd van een zwaar bewolkt naar een strak blauwe hemel.

Rond 16.00 uur komen we aan bij onze vakantiewoning waar de komende 3 dagen zullen verblijven. Na onze spullen in de woning te hebben gezet gaan we boodschappen doen voor de komende 3 dagen, want we kunnen eindelijk weer eens zelf koken. We gaan heerlijk barbecueën.

1. Henry Zwart:
    14 maart 2024
    Ziet er allemaal weer strak uit. Lijkt me wel lastig op een onverharde weg met een rolstoel, lukt dat wel?
  2. Cock en Marja van Roon:
    15 maart 2024
    Het lukt zeker meto de rolstoel op de onverharde paden. We hebben een speciaal voorzetwiel bij de rolstoel Zie één van de foto’s bij het verhaal van Rapahoe naar Kaikoura, daar zie een foto van het voorzetwiel op een hout vlonder. Als dit is aangekoppeld dan zijn de voorste wieltjes van de grond. En kan ik makkelijk rijden op onverharde ondergrond.
  3. Henry Zwart:
    15 maart 2024
    Oww gelukkig, dat is dan wel heel handig en kan Cock wel overal bij komen. Anders zou het wel heel erg jammer zijn.

Jouw reactie