Kaikoura

15 maart 2024 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

We kunnen vanochtend heerlijk uitslapen. We hoeven pas om 10.00 uur bij het opstappunt voor de boot voor een Whale Watch excursie. Daar aangekomen zien we dat de zee rustig is. Helaas krijgen wij bij het inchecken te horen dat wij niet mee kunnen. De reden hiervoor is dat het verder op zee zeer onstuimig is met golven van 4 tot 5 meter hoog. Mensen die slecht ter been zijn en rolstoelgebruikers mogen dan ook uit veiligheidsoverwegingen niet aan boord. In het kantoor van de organisatie bespreken we of het mogelijk is dat we morgen mee kunnen varen. Dit is niet zeker om het morgen waarschijnlijk ook nog onstuimig is op zee. We besluiten dan om niet voor morgen te boeken. Op een TV-scherm zien we staan dat het risico op zeeziekte tijdens de boottocht zeer hoog is.

Vervolgens gaan we naar een uitkijkpunt op een schiereiland vlakbij Kaikoura. De kans op zeehonden te zien is hier zeer groot. Echter we zien er geen een. Wel maken we hier een korte wandeling over de rotsen die bij eb droog vallen. Hierna rijden we nog naar een ander uitkijkpunt op het schiereiland en maken ook daar een korte wandeling over een mooi pad. We zien hier een aantal mooie vogels op de rotsen zitten.

Na de lunch gaan we terug naar het centrum van Kaikoura. We lopen daar door het centrum en langs het strand. Bij het kantoor van de organisatie van de Whale Watch excursie zien we aanstaan dat alle excursie voor de rest van de dag zijn geannuleerd vanwege het slecht weer op zee. Naast de hoge golven is er ook regen en onweer voorspeld voor vanmiddag.

Na deze wandeling rijden we langs de kust nog een stuk naar het zuiden. Onderweg zien we nog een aantal dolfijnen. Als het begint te regen besluiten we om te terug te keren onze vakantiewoning te gaan. De rest van de middag en avond blijft het helaas regenen.

1. Marianne:
    15 maart 2024
    He jammer van de excursie.
    Maar wat leuk die dolfijnen en wat een prachtige natuurfoto's weer.
    Op naar de volgende leuke bezienswaardigheid
  2. Cock en Marja van Roon:
    16 maart 2024
    Het is zoals het is. De volgende leuke bezienswaardigheden hebben we vandaag al weer ruimschoots gehad. Zie ons reisverslag.
  3. Ondine:
    15 maart 2024
    Wat ontzettend jammer van die excursie en het slechte weer!
  4. Cock en Marja van Roon:
    16 maart 2024
    Het is nu eenmaal zo. Hier kunnen we niets aan veranderen. Maar vandaag was weer een topdag wat het weer en onze activiteiten betrof. Zie ons reisverslag.
  5. Ineke:
    Wat gaaf die dolfijnen!
  6. Ineke:
    15 maart 2024
    Prachtig die dolfijnen en die blauwe lucht!
  7. Jolanda Jezeer:
    Wat een pech.
  8. Henry Zwart:
    16 maart 2024
    Wat jammer van het slechte weer en dat de zee zo onrustig was. Maar de prachtige natuur foto's en die van de dolfijnen zijn geweldig. Wat een prachtige dieren zijn dat.
  9. Cock en Marja van Roon:
    16 maart 2024
    Zeker jammer van het weer en dat door de ruwe zee de excursie niet doorging. Maar dat hebben we vandaag ruimschoots goed gemaakt. Zie ons reisverslag van vandaag.

Jouw reactie