Van Lake Tekapo naar Alexandera

27 februari 2024 - Alexandra, Nieuw-Zeeland

We rijden vandaag vanuit Lake Takepo naar Alexandra. Een rit van 225 km. Nadat wij de laatste spullen in onze koffers hebben gedaan, vertrekken wij om 10 uur. Onderweg stoppen we een aantal keer.

De eerste stop is weer bij Lake Pukaki waar we gisteren ook zijn geweest. Helaas zijn de bergen niet te zien. We rijden door naar Twizel.  Dit plaats is in 1968 speciaal gebouwd voor de bouwvakkers die hier in de omgeving diverse waterkrachtcentrales hebben gebouwd en de bijbehorende kanalen hebben gegraven. Als herinnering hieraan staan nog een aantal oude machines in het dorp.

De laatste stop is bij de Clay Cliffs.Dit is een zandsteen rotswand. De weg ernaartoe is een 8 km lange gravelweg. Halverwege deze weg komen we middenin een kudde schapen terecht (zie video). Door erosie zijn er bijzondere vormen in deze rotswand ontstaan (zie ook video). Vanaf de parkeerplaats naar het voet van deze rotswand is een 800 meter lange wandelpad wat soms steil omhoog gaat. Dankzij een Zwitsers echtpaar komt Cock helemaal boven. Ook bij het naar beneden gaan helpen deze mensen ons. Alleen het laatste stukje gaat Cock zelfstandig naar beneden (zie video).

Hierna rijden we door naar de B&B in Alexandra, waar we vanavond samen met de andere 2 gasten heerlijke hebben gegeten.

1. Dirk van Driel:
    27 februari 2024
    Dit zijn voor ons de “oh ja” momenten. Bij elk verslag van jullie pakken wij ons fotoalbum. Mooi ruig gebied. Bij Clay cliffs hadden wij minder weer en het was nat en glibberig in de kloof. Super dat jullie dit gedaan hebben.
  2. Cock en Marja van Roon:
    27 februari 2024
    Zo beleven jullie de reis nog een keer.
  3. Ineke:
    27 februari 2024
    Wat heerlijk jullie zo te zien genieten, ik geniet met volle teugen mee
    Liefs mama
  4. Rob:
    27 februari 2024
    Prachtige foto's, mooie ruige omgeving.
    Top dat mensen geholpen hebben dat Cock ook helemaal naar boven kon.
  5. Martine:
    28 februari 2024
    fijn Cock dat jullie geholpen worden, dan kan je alles meemaken. Wat wandelen jullie grote stukken. Toch even anders als een rondje door Hoofddorp. En wat een verschillende uitzichten en omgeving.
    Mooi hoor.

Jouw reactie